פרסום בגוגל – איך זה עובד?

פרסום בגוגל

פרסום בגוגל מכונה גם כן קידום ממומן בגוגל. מדובר במערכת פרסום שממנה מתפרנסת גוגל בעיקר וזה מה שבעצם הפך אותה לאחת החברות הגדולות בעולם.

בניגוד לקידום אורגני שם אנחנו בעצם אמורים לשכנע את האלגוריתם גוגל כי האתר שלנו רלוונטי והוא אמור להופיע בחלק האורגני של התוצאות בהתאם לרלוונטיות של האתר הרי שהקידום הממומן יסייע לאתר להופיע גבוה רק בגלל התשלום שהלקוח שילם.

קיימת טענה נפוצה נגד גוגל הטוענת כי התוצאות האורגניות מתחילות עם הזמן להידחף כלפי מטה כי התוצאות הממומנות הרבות דוחקות את רגליהן. זוהי תופעה בעייתית בהחלט שגוגל אמורה למצוא לה פתרון.

קידום ממומן – איך זה עובד בפועל?

חשוב לדעת להבחין בהבדל בין האתרים הממומנים לבין האתרים המקודמים באופן אורגני. הגולש אמור לדעת כי האתרים המקודמים באופן אורגני זכו להיות מקודמים בזכות ולא בחסד. כלומר מדובר באתרים שהם איכותיים באמת. אתרים ששווים את המעמד שהם הצליחו לרכוש בעיני גוגל ואם הם מחפשים אתר טוב באמת, האתרים הללו הם אלו שהוא מחפש. ניתן לזהות את ההבדל ברשימת התוצאות כאשר האתרים הממומנים הם אתרים המצוינים עם כוכבים או שמסומן ליד השם של האתר המילה "מודעה".

גם בקידום בגוגל, הממומן, קיימת תחרות על מילות המפתח ולכן אלגוריתם הפרסום הממומן לוקח בחשבון הן את הצעת המחיר המקסימלית מצד הלקוח, הן את איכות האתר או המודעה המפרסמים והן את הביצועים ההיסטוריים של המודעות באותו חשבון. אלו ידרגו את המודעה מול המודעות המתחרות המתאימות לאותה השאילתה.

למה ולמי טוב הקידום הממומן?

לקידום הממומן ישנם כמה יתרונות ולמעשה ישנם מקרים אשר בהם אכן עדיף להשקיע בקידום הממומן ולכל הפחות בשלבים הראשונים בהם רוצים לקדם את האתר.

תוצאות מיידיות

הקידום המימוני מוביל את האתר לחשיפה מידית, כך תוך זמן קצר ממש ניתן להגיע למצב של הפניית גולשים רבים לאתר או לעמוד הנחיתה. זאת בניגוד לקידום האורגני הכרוך בתהליך ארוך מאוד שעשוי לפעמים לארוך חודשים ארוכים או אפילו יותר מזה.

בדיקת כדאיות של האתר

לעיתים, הלקוח מעוניין לבדוק איך יתקבל האתר שלו או המוצר שפיתח בקרב הלקוחות. הוא לא מעוניין להתחיל להשקיע בקידום שיארך זמן רב ועד שהוא יראה תוצאות הוא לא יוכל לקבל את האינדיקציה בדבר כדאיות העסק שלו. ההתחלה באמצעות פרסום בגוגל שלא מחייב תמיד בתקציב גדול, יוכל להוות מדד אמתי בדבר הרלוונטיות של המוצר, השירות או האתר.

לאחר שהתרשמתם תוכלו להחליט אם להתקדם לקידום אורגני יסודי שהוא יהיה הרבה יותר יעיל וגם משתלם מבחינה כספית לאורך זמן.

אז מה עדיף? קידום ממומן או קידום אורגני?

כאן חשוב לציין כי לא מדובר בהכרח בשני תחומים מקבילים. ישנם מקרים רבים אשר בהם ההמלצה תהיה דווקא להתחיל את שני התהליכים בו זמנית. כלומר, עד שהקידום האורגני יעשה את שלו, במקום להפסיד זמן, ניתן להתחיל עם פרסום ממומן בגוגל, כך הלקוחות כבר ילמדו להכיר את העסק או את האתר. בהמשך ניתן יהיה להסתפק רק בקידום האורגני כאשר הקידום יתחיל להניב פירות.

השקעה נכונה, בהתאם להמלצת המומחים, יוכלו בהחלט לעשות רק טוב עם האתר והוא יוכל להגיע הכי רחוק שאפשר.

דיגיטל טכנולוגיה כללי עיצוב שיווק שיווק שותפים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שיקולים עיקריים לטעינת כרטיסי סים בתשלום מראש
בנוף של תקשורת סלולרית, כרטיסי סים בתשלום מראש הם מחליף משחקים, ומציעים גמישות ושליטה שאין שני להם....
קרא עוד »
דצמ 20, 2023
מציאת ההתאמה הנכונה: הטמעת מערכות CRM כמו Zoho ו- Monday
בעידן הדיגיטלי, עסקים מחפשים כל הזמן כלים לשיפור היעילות ומעורבות הלקוחות. הטמעת מערכת ניהול קשרי...
קרא עוד »
דצמ 09, 2023
איזה ספק אינטרנט הכי אמין?
בשוק התקשורת הישראלי פועלים גופים רבים בתחום האינטרנט, הגלישה והתשתיות. כאשר בוחרים ספק אינטרנט יש...
קרא עוד »
מרץ 16, 2021